Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej  informuje, że 15 czerwca br. Rada Ministrów przyjęła Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry Start”. 


Zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu "Dobry Start" (300 zł dla ucznia) zmieniają się zasady naboru wniosków o przyznanie w/w świadczenia.


Wnioski na rok szkolny 2021/2022 przyjmowane będą przez  Zakład Ubezpieczeń Społecznych tylko w formie elektronicznej, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazany rachunek bankowy wnioskodawcy.


Wnioski drogą online będzie można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada przez portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/, przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS.


Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie będzie przekazane w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.

Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole,  świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24. roku życia.


Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program "Dobry Start" nie obejmuje również studentów.


Informujemy również, że wnioski o świadczenie "Dobry Start" nie należy przesyłać  do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tymbarku, ponieważ zmiana przepisów powoduje, że wnioski te nie będą rozpatrzone.


źródło: https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start