Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej informuje, że 15 czerwca br. Rada Ministrów przyjęła Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry Start”.
Zgodnie
z wprowadzonymi zmianami do programu "Dobry Start" (300 zł dla ucznia)
zmieniają się zasady naboru wniosków o przyznanie w/w świadczenia.
Wnioski
na rok szkolny 2021/2022 przyjmowane będą przez Zakład Ubezpieczeń
Społecznych tylko w formie elektronicznej, a wypłata przyznanego
świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na
wskazany rachunek bankowy wnioskodawcy.
Wnioski drogą online będzie można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada przez portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/, przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS.
Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie będzie przekazane w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole, świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24. roku życia.
Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program "Dobry Start" nie obejmuje również studentów.
Informujemy również, że wnioski o
świadczenie "Dobry Start" nie należy przesyłać do Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Tymbarku, ponieważ zmiana przepisów powoduje, że wnioski
te nie będą rozpatrzone.